اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

سطح جدید تست استرس ، درخواست رهن در کانادا را دشوار می کند

 

از امروز ، صلاحیت دریافت وام مسکن دشوارتر است ، زیرا دولت حداقل محدودیت مالی را که هرکسی که درخواست رهن می کند باید رعایت کند ، افزایش داده است.

امروز ، اتاوا سطح به اصطلاح “آزمایش استرس” برای وام های رهنی را افزایش داد و سطح جدید را 5.25٪ – یا دو درصد درصد کامل بالاتر از نرخ وام وام گیرنده ، هر کدام بالاتر است ، تعیین کرد.  این تقریباً نصف درصد نسبت به نقطه قبل افزایش دارد.

این تست استرس در سال 2017 برای خنک کردن بازار گرمایشی آن زمان آغاز شده و حداقل آستانه ای است که هرکس متقاضی وام مسکن در کانادا است باید آن را بدست آورد.  این خود هزینه وام را افزایش نمی دهد.  بلکه این اطمینان را می دهد که هرکسی که رهنی دریافت کند قادر به بازپرداخت آن در صورت افزایش نرخ بهره خواهد بود.

در حال حاضر یافتن رهن ثابت پنج ساله با نرخ بهره حدود دو درصد کار سختی نیست ، وام هایی با نرخ متغیر حتی ارزان تر و وام های با نرخ ثابت کمی بالاتر.

با وجود این سطح کم ، نگاهی به اعداد نشان می دهد که تأثیر میله با تست استرس بالاتر چقدر می تواند باشد.  در حال حاضر ، اگر خریدار بخواهد خانه ای 400 هزار دلاری بخرد و پیش پرداخت اولیه 100 هزار دلاری داشته باشد ، به رهن 300 هزار دلاری نیاز دارد.  با دو درصد وام 25 ساله استاندارد ، هزینه خریدار ماهانه 1270 دلار است.  اما طبق قوانین جدید ، درخواست وام مسکن به گونه ای آزمایش می شود که گویی درصد آن 5.25 درصد است.  در این سطح ، وام هر ماه بیش از 40 درصد هزینه بیشتر برای خریدار خواهد داشت – 1788 دلار.

اگرچه این پرداخت بیشتر فقط تئوریک است ، اما اگر خریدار نتواند ماهانه 518 دلار اضافی را بر اساس سطح درآمد ، بار بدهی کل و سایر عوامل پرداخت کند ، وام دهنده نمی تواند پول را به آنها اعطا کند.  سپس این خریداران برای گذراندن آزمون باید خانه ارزان تری پیدا کنند.  تأثیر کل بازار ، کاهش گروه وام گیرندگان واجد شرایط به امید خنک سازی بازار است.

بازار خنک کننده

جیمز لایرد ، بنیانگذار وب سایت مقایسه نرخ Ratehub.ca ، می گوید: تست استرس فقط از امروز شروع به کار می کند ، اما نشانه هایی وجود دارد که ممکن است حتی قبل از اجرای آن بازار سرد شود.

وی در مصاحبه ای گفت: “این بدان معنا نیست که بازار مسکن کند است ، بلکه فقط کندتر از مارس امسال است.”  “با وجود این تغییر قانون ، مارس 2021 به احتمال زیاد اوج خواهد بود.”

بازار مسکن کانادا مانند مارس 2021 یک سال به پایان رسید ، زیرا این ماه اولین دوره 12 ماهه بود که آغاز همه گیری بود ، زیرا فروش مسکن به دلیل عدم اطمینان به کندی کاهش یافت.  اما در بهار ، تابستان و پاییز ، تقاضای کانادایی ها برای خانه های مختلف تحت قفل قرنطینه ای مربوط به COVID باعث آتش سوزی در بازار مسکن شده است و حجم و قیمت ها را برای بقیه سال 2020 تا این سال افزایش می دهد.

تماشا کنید |  بانک کانادا می گوید بازار مسکن در حال حاضر “عادی” نیست

رئیس بانک کانادا ، تیف مک لیم ، خطرات ناشی از گرم شدن بازار مسکن همه گیر در کانادا در روز پنجشنبه را تشریح کرد. 1:53

میانگین قیمت یک خانه کانادایی فروخته شده در ماه مارس 716828 دلار بود که این رقم در یک سال بیش از 30 درصد افزایش یافته است.  این بیشترین افزایش سالانه در این رکورد بود.

آوریل معمولاً ماه قوی تری برای فروش مسکن نسبت به ماه مارس است ، اما لایرد گفت که بازارها در آوریل 2021 کمی به زمین بازگشتند. قیمت ها هنوز در مقایسه با سال گذشته به طور قابل توجهی در حال افزایش هستند ، اما با کند شدن بازارها صحبت ها به این نتیجه رسیدند که سیاستمداران برای خنک کردن بازار املاک و مستغلات.

وی گفت: “ما مقداری از کف خارج شده از بازار را دیدیم که اوایل امسال مشاهده کردیم.”

به گفته Laird ، به نظر می رسد آزمایش استرس باعث سرد شدن بیشتر شرایط شده و قدرت خرید را به طور متوسط ​​حدود پنج درصد کاهش می دهد.  و او می گوید اگرچه خریداران احتمالی ممکن است در مورد محرومیت خود غر بزنند ، اما در بلند مدت در صورت کاهش قیمت مسکن می تواند خبر خوبی برای همه باشد.

“آنچه سیاستگذاران در نظر داشتند این بود که ارزیابی سریع ارزشهای داخلی را که در سراسر کشور می بینیم کاهش دهند.”  او گفت.  “در دراز مدت ، این امر در واقع ورود برای اولین بار برای خریداران مسکن را آسان می کند ، [so] شاید بتوانید آن را بی طرف بنامید.  “

نیل پیت و آماندا گارانت در هنگام شیوع همه گیر به دنبال شکار بودند و از اینکه مردم چقدر حاضر به پرداخت هزینه خانه ای که در ویندزور ، اونت زندگی می کنند ، شگفت زده شدند. (ارائه شده توسط آماندا گارانت)

این مطمئناً دیدگاهی است که نیل پتی در مورد موضوع دارد.  پتی به همراه نامزدش آماندا گارانت به دنبال خانه ای در ویندزور ، انتاریو ، محل زندگی آنها است.  اما در حال حاضر ، آنها پس از از دست دادن بسیاری از جنگ های مناقصه در حاشیه نشسته اند – هر چند هر بار قیمت آنها بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی است.

وی در مصاحبه ای گفت: “ما 100،000 دلار پیشنهادات خود را از دست می دهیم.”  “منظورم این است که راهی وجود ندارد.”

هر دو درآمد سالم دارند و پس انداز خوبی هم پس انداز کرده اند ، بنابراین فکر می کنند تست استرس جدید احتمالاً بر آنها تأثیر نخواهد گذاشت.  با این حال ، آنها از دیدن مداخله دولت خوشحال هستند.

پتی گفت: “شما ممکن است در خانه ای که توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارید پیدا نشوید.”  “بنابراین من فکر می کنم از نظر من ، منطقی است که دولت کمی این اهرم را بکشد.”

اگرچه این زوج همچنان تمایل به خرید دارند اما برای این کار عجله ای ندارند.  و پس از تحمل شکار خانگی پرشور و کوتاه مدت ظاهر می شوند ، آنها اطمینان دارند که سرشان را از دست نخواهند داد.

پتی گفت: “ما واقعاً مراقب هستیم که مطمئن شویم این بودجه در اختیار ما است.”  “نه بودجه ای که بانک گفت ما توانایی پرداخت آن را داریم.”

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی