اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

 

هشدار: این داستان حاوی جزئیاتی است که برخی خوانندگان ممکن است نگران کننده بنامند.

وقتی جکی بروملی ، 70 ساله ، این خبر را شنید ، به دوران تحصیل خود در مدرسه مسکونی سنت ماری در ذخیره گاه خون در جنوب آلبرتا بازگشت.

روز پنجشنبه ، بقایای 215 کودک در محل مدرسه مسکونی سابق هند Kamloops در سال قبل از میلاد پیدا شد.

هنگامی که بروملی 10 ساله بود ، او به یاد می آورد که دانش آموزان دیگر در مورد قبرهای پشت مدرسه صحبت می کردند – اما به یاد نمی آورد که سنگ قبرها را دیده باشد.

بروملی گفت: “من به حیاط پشتی فکر کردم ، بدیهی است که در آنجا قبرهایی وجود داشت و اولین چیزی که فکر کردم این بود که ، می دانم آیا بچه هایی بودند که دفن شده باشند ، می دانید؟”

حق با همکلاسی های بروملی بود: در حیاط مدرسه قبور دانش آموزان وجود داشت.  در سال 1945 نامه ای از طرف یک مأمور هندی به مدیر مدرسه خواسته شد تا کارگران محلی برای ترسیم مجدد قبرهای کنار مدرسه ساخته شوند تا حتی عمیق تر شوند.

4100 مرده

کمیسیون حقیقت و آشتی می گوید که تعیین دقیق تعداد مدارس فعال در کانادا دشوار است.

کیشا سوپرننت می گوید گفتن تعداد گورهای کودکان بدون علامت به همان اندازه دشوار است.

سوپرناتانت ، که یک متیس و از فرزندان اولین ملت پاپاساس است ، استاد انسان شناسی در دانشگاه آلبرتا است.  او و تیمش از تجهیزات راداری نفوذپذیر برای کمک به جوامع محلی در گورستان های دشتی استفاده می کنند.

وی گفت: تکنیک های سنجش از دور مانند GPR و هواپیماهای بدون سرنشین در بررسی گورهای بدون علامت بسیار مهم هستند تا اطمینان حاصل شود که اشیا از نظر جسمی آسیب ندیده اند.

Supernant گفت: “در شواهد علمی که می توانیم ارائه دهیم قدرت وجود دارد. لازم نیست ، جوامع باید بتوانند شنیده شوند ، اما من خوشحالم که از جوامع در این زمینه حمایت می کنم.”

دانش آموزان در سال 1914 یا 1919 در مدرسه صنعتی گوزن قرمز هند در آلبرتا در صفحه ای می نویسند. این مدرسه یکی از بالاترین میزان مرگ و میر را دارد ، با حداقل 70 از حدود 350 دانش آموز در 26 سالگی که وی کار می کند درگذشت.  تخمین زده می شود که 50 کودک را می توان در یک گورستان بدون علامت در یک مزرعه نزدیک دفن کرد. (کلیسای متحد کانادا ، بایگانی)

“مالکیت و دسترسی به همه داده ها در جامعه است … نمایش داده نمی شود و از تجهیزات استفاده نمی شود … این یک روند تعامل با جامعه است ، توجه به حساسیت کاری که ما انجام می دهیم و تأثیر احتمالی آن ممکن است وجود داشته باشد  “

Supernant ، و همچنین رهبران و مدافعان محلی ، از دولت فدرال خواستار استفاده مالی از تجهیزات GPR در مدارس سابق سراسر کشور شده اند.

وی گفت: “این بخشی از آشتی است. این بخشی از فراخوان های اقدام است و من به شدت معتقدم که جوامع باید منابع لازم را برای انجام کارهای مورد نیاز و مایل به انجام آنها داشته باشند.”

توافق نامه حل و فصل مدارس در هند 139 مدرسه مسکونی در سراسر کانادا را مشخص می کند – 25 مدرسه در آلبرتا.  با این حال ، این تعداد مدارسی را که بدون حمایت فدرال فعالیت کرده اند ، از جمله مدارسی که با دستورات مذهبی یا دولت های استانی اداره می شوند ، شامل نمی شود.  برخی از مدارس نیز دستخوش تغییر نام یا جابجایی شده اند.

برای دیدن نسخه بزرگتر نقشه مدارس مسکونی اینجا کلیک کنید.

بیش از 150،000 کودک از اولین ملل ، Metis و Inuit بین سالهای 1870 تا 90 در مدارس قرار گرفتند.

حداقل 4100 کودک هنگام تحصیل در مدرسه فوت کرده اند – یا از هر 50 دانش آموز بیش از یک نفر – و TRC تخمین می زند که هزینه واقعی می تواند 6000 یا بیشتر باشد.  حداقل 821 مورد از این مرگ ها در آلبرتا بوده است.

Linda Many Guns معاون معاون بومی سازی و استعمارزدایی در دانشگاه مونت رویال نیز بازمانده مدارس مسکونی است.

وی گفت: تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از والدین هرگز به آنها گفته نشده است که چه اتفاقی برای فرزندان آنها افتاده است – و تحقیقات گسترده برای کشف داستان بسیاری از دانش آموزان مورد نیاز است.

وی گفت: “یک مدل گسترده از نسل کشی وجود داشت که نه تنها از طریق این سازمان ها ، بلکه همچنین به طور روزمره از طریق عوامل هندی که تمام ذخایر را کنترل و مدیریت می کردند ، عمدا معرفی می شد.”

یک گزارش TRC بیان می دارد که موارد هند به طور کلی با ارسال اجساد کودکانی که به دلیل هزینه ها به مدرسه فوت کرده اند مخالف است.  تصور می شود که به دلیل مرگ و میر زیاد ، بسیاری از مدارس مسکونی دارای مکان های دفن هستند – اما تعداد کمی از آنها دارای مکان هایی هستند که به طور رسمی ثبت شده و حتی کمتر نگهداری می شوند.

اعتقاد بر این است که گور دسته جمعی کشف شده در سال های میلادی ، مرگ های گزارش نشده ای است.

تماشا کنید |  بقایای 215 کودک در قلمرو یک مدرسه مسکونی در سال قبل از میلاد پیدا شده است

اعتقاد بر این است که اولین ملل قبل از میلاد بقایای بیش از 200 کودک بومی را در محل مدرسه مسکونی سابق هند Kamloops پیدا کرده است.  به مدت هشت دهه صدها کودک بومی را در خود جای داده است. 2:12

“این مدارس برای جذب اجباری کودکان بومی به فرهنگ یورو-کانادا ایجاد شده است. بودجه ناکافی ، واقع در مکان های دور از اجتماع کودکان و بدون نظارت مناسب ، مدارس گرفتار بیماری ، نتایج مشکوک آموزشی و آزار جسمی ، عاطفی و جنسی بودند ، “تاریخ دولت آلبرتا در مدارس را می خواند.

برای Supernant ، داستان شخصی است.  وی گفت که با تحقیق خود در مورد اقوامی که در مدارس مسکونی تحصیل کرده اند اطلاعات کسب کرده است.

وی گفت: “من کاملاً احساس می کنم که نیاکانم از من می خواهند این کار را انجام دهم.”  “این مهمترین و مهمترین کاری است که من انجام خواهم داد.”

گزارش TRC از دولت فدرال خواسته است تا یک ثبت نام آنلاین از مراسم تشییع جنازه در مدارس مسکونی ایجاد کند و با گروه های آسیب دیده همکاری کند تا طرحی را برای شناسایی ، مستند سازی ، نگهداری و علامت گذاری محل های تدفین در حال انجام تهیه کند.

TRC برای جستجوی این قبور بدون علامت در سال 2009 مبلغ 1.5 میلیون دلار بودجه درخواست کرد ، اما این بودجه توسط اوتاوا رد شد.

طبل های Chantal Canyon در مراسم مراقبت کلگری برای بچه های مدرسه مسکن هند Tk’emlups و Secwépemc First Nation.  کفش هایی که نمایانگر 215 بدن کودک بودند که این هفته در مدرسه سابق بریتیش کلمبیا به خاک سپرده شدند ، در پله های تالار شهر قرار گرفتند. (تری تربت / CBC)

در این گزارش آمده است: “آنها در معرض غفلت نهادینه شده کودک در زندگی قرار می گیرند ، آنها از مرگ بی آبرو هستند.”

کلی مک گلیس برای احترام به کودکان – و فراخوان اقدام برای یافتن گورهای دیگر ، مراسم آخر هفته مراقبت در کلگری را ترتیب داد.

“ما به کانادا و همه نیاز داریم تا تشخیص دهند که اگر 215 کودک جان خود را از دست داده اند و ما 139 مدرسه مسکونی در سراسر کانادا داریم … رهبران ما در کجا می توانند اجداد ما را در آنجا دفن کنند و چگونه می توانیم آنها را تکریم کنیم؟”

215 کفش برای نشان دادن هر کودک در مراقبت گذاشته شد.  شهر کالگری دستور داده است که پرچم های نیمه دکل به اهتزاز درآیند.

بروملی که پدر و مادر و مادربزرگ و مادربزرگش نیز در یک مدرسه مسکونی تحصیل می کردند ، گفت: این فرصت برای تکریم فرزندان از دست رفته یک درمان است.

“بله ، من ترجیح می دهم لیست را بدانم [of names].  لیست صحیح  “

برای همه کسانی که تحت تأثیر تأثیرات ماندگار مدارس اقامتی قرار دارند و همچنین کسانی که در گزارش های اخیر ایجاد شده اند ، پشتیبانی می شود.

جامعه هند برای مدارس زنده ماندن (IRSSS) می توانید به صورت رایگان در 1-800-721-0066.

یک خط ملی برای مدارس بحرانی هند ایجاد شده است تا از فارغ التحصیلان و آسیب دیدگان پشتیبانی کند.  افراد می توانند از طریق تماس به خدمات احساسی و بحرانی دسترسی پیدا کنند خط بحران 24 ساعته ملی: 1-866-925-4419.

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی