اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

خوراکی‌های ممنوعه برای سالمندان +عکس

میوه‌خوری پر است از میوه‌های رنگ و وارنگ فصل. همگی خوشمزه و سرشار از فایده. قراراست مهمان‌ها ابتدا هریک بشقابی پر از میوه بخورند و بعد نوبت برسد به قهوه و چای به همراه قند یا کشمش و خرما. همگی خیال‌شان راحت است که این مواد همه در نوع خود مفیدند و نگرانی خاصی در مصرف آن نیست.

 

بدن فردی که دارو مصرف می‌کند آنزیمی تولید می‌کند که ممکن است گریپ‌فروت آن را از بین ببرد. در نتیجه دارو آزادانه در بدن او به حرکت خود ادامه می‌دهد و می‌تواند فرد را دستخوش اوردوز کند. 

سالمندانی که مایل به استفاده از گریپ‌فروت هستند باید از پزشک درمانگر خود مشاوره بگیرند تا اطمینان حاصل کنند خوردن گریپ‌فروت، داروی مصرفی‌شان را تحت‌‌الشعاع قرار نمی‌دهد. همچنین ممکن است گریپ‌فروت در افراد ایجاد حساسیت کند و این به دلیل خود میوه یا روغن موجود در پوست آن است. 

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، همه مطمئن‌اند به‌جز خانم‌بزرگ که به‌تازگی نوه‌ها برایش جشن‌تولد ۸۵ سالگی گرفته‌اند. او همین هفته پیش با پزشک خود دیدار داشته و حالا می‌داند برخی مواد غذایی که ممکن است برای بقیه مفید باشد با بدن او چندان دوست نیست. وی این اسرار را به هم‌سن‌وسالان خود می‎گوید تا همه با احتیاط به استقبال عمری طولانی و مملو از سلامت بروند.

 

 سرشار است از خاصیت و مصرف آن در زمستان به همه توصیه می‌شود، اما سالمندان باید در مورد آن محتاط باشند. معمولا هر فرد سالمند انواع و اقسام قرص و دوا و دارو مصرف می‌کند. گریپ‌فروت ازجمله موادی است که می‌تواند بر داروی مصرفی تاثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییراتی کند. خوردن گریپ‌فروت به افرادی که داروی کنترل فشارخون مصرف‌می‌کنند توصیه نمی‌شود. 

 

 به آرامش کمک می‌کند و مبارزی جدی با سرطان است، اما ممکن است نوشیدن آن برای سالمندان مضراتی به همراه داشته باشد. سالمندان خواب کمتری از جوان‌ترها دارند و کافئین موجود در قهوه و چای و شکلات، این بی‌خوابی را افزایش می‌دهد.

 

 نوشیدن قهوه در حد زیاد اضطراب، تشویش و احساس خستگی را برای سالمند به ارمغان می‌آورد. قهوه آب بدن را کم می‌کند و این خود عامل بسیاری از بستری‌شدن‌ها در میان سالمندان است. افرادی که دچار مشکلات قلبی‌اند باید از قهوه دوری کنند چون استرس‌زاست و موجب ضربان قلب می‌شود. از این گذشته، قهوه اسید معده را تحریک می‌کند، پس مصرف آن به سالمندان دچار زخم‌معده توصیه نمی‌شود. به‌طورکلی، سالمندان باید مواد کافئین‌دار ازجمله قهوه و چای و شکلات را در حجمی محدود مصرف کنند.

 

 سالمندان می‌توانند به انواع دمنوش گیاهی مثل بابونه، به‌لیمو، نعناع، گل یاس و دارچین و دیگر موارد زیرنظر پزشک خود روی بیاورند. 

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی