اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

 

تقریباً می توانید خشم خشمگینانه نسبت به بانک های بزرگ در کانادا را در نظرات پایین تاریخچه اخیر CBC Go Public در مورد افزایش کارمزد بانکی احساس کنید.

اما این هفته ، هنگامی که بانک ها دور جدیدی از نتایج خیره کننده را رونمایی کردند ، این خبر یادآوری جدیدی بود مبنی بر اینکه علی رغم پایان همه گیری ، تأثیر COVID-19 منجر به فاجعه اقتصادی که آن زمان از آن خیلی ترسیده بودند نبود.  برخی می گویند که بانک ها تا حدی مسئول این نتیجه مثبت بودند.

و در حالی که داستان کارمزد بانکی جذابیتی برای عصبانیت آنلاین بوده است ، نظرات تحت گزارش های CBC در مورد سود بانکی بسیار دقیق تر بوده است.

آنها را دوست داشته باشید و از آنها متنفر باشید

هلیارد مکبث ، مشاور مالی طولانی مدت در ادمونتون و نویسنده کتاب غم انگیز در مورد املاک و مستغلات کانادا ، گفت: “می دانید ، جالب است. به نظر می رسد مردم همزمان بانک ها را دوست دارند و از آنها متنفر هستند.” وقتی حباب ترکید.

مکبث در طول 42 سال فعالیت خود در امور مالی شخصی با افراد زیادی روبرو شده است که با موسسات مالی در کانادا سروکار دارند.  او می گوید که کانادایی ها به طور شگفت انگیزی نسبت به بانک ها انتقاد نمی کنند ، به شرط آنکه در صورت نیاز وام دریافت کنند.  وی همچنین معتقد است که کانادایی ها در صورت آگاهی بهتر می توانند انتقاد بیشتری داشته باشند.

تماشا کنید |  مشتریان در مورد افزایش کارمزد بانکی صحبت می کنند:

چندین مشتری از بانک های بزرگ در کانادا با ناامیدی از افزایش کارمزد بانکی در طی همه گیر شدن ، به Go Public مراجعه کردند.  این افزایش کارمزد پس از اعلام سود میلیاردی هر یک از پنج بانک بزرگ برای سه ماهه نخست سال جاری است. 2:05

وی گفت: “من فکر نمی کنم مردم از این همه آگاهی داشته باشند.”  “آنها فقط می شنوند که” شما برای این وام تأیید شده اید “و خوشحال هستند.”

مطمئناً برخی از افرادی که این هفته بانک های کانادایی را دوست دارند کسانی هستند که در آنها سرمایه گذاری می کنند.  و خواه آن را بدانید یا نه ، احتمال این وجود دارد که شما یک سرمایه گذار باشید.  برنامه های بازنشستگی کانادا و کبک سهم زیادی در بانک ها دارد.  صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، شرکت های بیمه عمر و سایر گروه های مالی که براساس پرداختی که امروز کنار می گذارید وعده پرداخت آینده را می دهند نیز همین کار را انجام دهید.

دقیقاً از نظر سرمایه گذار ، جیم شاناهان ، تحلیلگر سهام مالی ادوارد جونز ، گفت که بانک ها با کنار گذاشتن پایین ترین سطح سال گذشته برای رسیدن به اوج جدید ، شایستگی های خود را نشان داده اند.  همانطور که مشاهده می کنید ، کلیک بر روی نمودار بالا به گونه ای است که گویی همه گیری هرگز اتفاق نیفتاده است.  وی گفت: مودیان باید قدردان باشند.

شاناهان گفت: “سرمایه گذاران صبور و بلند مدت با مالکیت سهام پاداش می گیرند و آنها بیشتر در قله های قله یا در نزدیکی قله ها تجارت می کنند.”

او در دفتر مرکزی ادوارد جونز در سنت لوئیس ، موارل ، جایی که بانک های کانادایی شهرت مدیریت ریسک محافظه کارانه دارند ، کار می کند.  این در بحران مالی سال 2008 ، زمانی که آنها نیازی به اقدامات نجات به سبک آمریکایی و همچنین در بحران ناشی از همه گیری نداشتند ، نتیجه داد.

برگشت جامد

وی در یک مصاحبه تلفنی گفت: “من فکر می کنم مالیات دهندگان و شرکت های کانادایی و سایر ذینفعان باید از عملکرد بانک ها راضی باشند ، که در دوران اقتصاد بسیار ضعیف کانادا یک سیستم پشتیبان بسیار خوب ارائه می دهند و عملکرد بسیار خوبی دارند.”

با وجود تبلیغات دیوار به دیوار که تأکید می کند آنها چقدر شما را دوست دارند ، بانک ها مادر شما نیستند.  مانند هر شرکت سودآور دیگر ، آنها در نهایت کار می کنند.  این بدان معنا نیست که آنها اگر انتقاد از صدای کافی را داشته باشیم ، از انتقادات مربوط به هزینه ها یا موارد دیگری که ما از آنها شکایت داریم چشم پوشی می کنند.  و مطمئناً ، همانطور که افرادی که با Go Public صحبت کرده اند نیز اشاره کرده اند ، افزایش هزینه در حالی که سود شگفت انگیزی کسب می کنید ، برای مشتریان گرانقدر زیاد به نظر نمی رسد.

پیشنهادات مکرر خوانندگان مبنی بر روی آوردن مشتریان ناراضی به اتحادیه های اعتباری یا یکی از گزینه های (با مالکیت کم بانک) با کارمزد پایین ، نشان می دهد که چگونه افرادی که مصمم به پیوستن به بانک های بزرگ هستند فرصت هایی دارند.  به نظر می رسد این واقعیت که ما همچنان از آنها استفاده می کنیم از نظر مکبث مبنی بر بردباری کانادایی ها در برابر رفتارهای بانکی پشتیبانی می کند.

مکبث گفت: “تنها راه برای از دست دادن رابطه عاشقانه کانادایی ها با بانک ها این است که بانک ها شروع به توقیف در خانه ها و همچنین ورشکستگی مردم به دلیل کارت های اعتباری و HELOCS و همه اینها کنند.”  “به نظر می رسد این اتفاق نمی افتد.”

یکی از دلایل افزایش سود بانکی حمایت دولت از وام املاک و مستغلات است که در دراز مدت ممکن است به نفع اقتصاد نباشد. (دون پیتس / CBC)

برخی از مردم از پرداخت بیش از حد دولت در طول همه گیر شدن بیماری شکایت دارند ، زیرا از افزایش این امر منجر به افزایش مالیات می شوند.  اما مک بث معتقد است که کانادا بدون این حمایت واقعاً به این نوع تجزیه نزدیک بود.

وی گفت: “این یک سال پیش در آستانه وقوع بود و پس از آن دولت کانادا با انتقال عظیم درآمد و دلار به خانوارها وارد عمل شد ، که اگر در مورد آن فکر کنید ، انتقال به بانک ها اساساً عملی است.”

همانطور که بانک ها این هفته اعلام کردند ، با بازپرداخت بدهی غیر رهنی کانادایی ها ، ضرر وام آنها ناچیز بود.

مالیات دهندگان مقداری اعتبار می گیرند

همانطور که بسیاری از کارشناسان بانکی خاطرنشان می کنند ، بانکهای کانادایی نه تنها به دلیل بسیار محتاط و بسیار هوشمندانه موفق هستند.  این نیز به این دلیل است که مودیان مالیاتی پشت خود دارند و نظارتی های ایالتی آنها را آنلاین نگه می دارند.

همانطور که شاناهان یادداشت می کند ، بانک های کانادایی نسبت به همتایان آمریکایی خود نیاز به ذخیره بسیار بالاتری دارند تا به وام گیرندگان کمک کنند تا از رکود اقتصادی جان سالم به در ببرند.  وی گفت در حالی که این الزامات مطرح می شود ، انتظار افزایش سود سهام و بازخرید سهام را دارید.  پاداش های اجرایی به میز برمی گردند.

اما مانند آنچه در قلب اقتصاد کانادا قرار دارد ، بانکها با وام گرفتن و هزینه های املاک و مستغلات کانادایی ها ، حتی هنگام بازپرداخت وام های دیگر ، موجی از افزایش قیمت خانه ها را سوار شده اند.  بسیاری از کانادایی ها بیش از بانکی که پول خرید آنها را به آنها وام داده است ، فکر نمی کنند ، اما یک بار دیگر مالیات دهنده در دسترس بانک ها است که در واقع یارانه رهن است.

مکبث گفت: “در کانادا CMHC ریسک پذیر اصلی است و بانک فقط باید تمام سود خود را حفظ کند.”  آنها از چیزی وام می گیرند که می تواند مثمر ثمر باشد و به خانوارهایی که املاک و مستغلات خریداری می کنند وام بیشتری می دهند که واقعاً توانایی پرداخت آن را ندارند. »

و همانطور که بسیاری از جمله بانکداران مرکزی ما در گذشته گفته اند ، اگر این روند ادامه یابد ، تغییر مقدار زیادی از ثروت ما به سمت افزایش قیمت املاک غیرمولد ممکن است بهترین چیز برای کانادا یا بانک های آن پس از پایان همه گیر نباشد. .  برای مقایسه ، تأثیرات افزایش هزینه ها ، اگرچه به وضوح آزار دهنده است ، اما تأثیر اقتصادی کمی دارد.

Don Pitis را در توییتر دنبال کنید don_pittis

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی