اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

انتشار GST برای واکسن Covid باعث گران شدن آنها می شود: FM Nirmala Sitharaman

 

معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای داخلی و واردات تجاری داروهای COVID ، واکسن ها و غلیظ کننده های اکسیژن این کالاها را برای مصرف کنندگان گران می کند ، زیرا تولید کنندگان قادر به بازپرداخت مالیات پرداختی برای نهاده ها نخواهند بود.

“اگر معافیت کامل مالیات بر ارزش افزوده اعطا شود ، تولیدکنندگان واکسن قادر به بازپرداخت مالیات ورودی خود نیستند و با افزایش قیمت آنها را به کاربر / شهروند نهایی می دهند.  نرخ مالیات بر ارزش افزوده 5٪ اطمینان می دهد که تولید کننده می تواند از ITC استفاده کند و در صورت سرریز ITC ، مطالبات را جبران کند.  بنابراین ، معافیت واکسن های GST بدون بهره مند شدن از مصرف کننده ، نتیجه ای مثبتی نخواهد داشت. “

11 / در صورت اعطای معافیت کامل مالیات بر ارزش افزوده ، تولیدکنندگان محلی این اقلام قادر به بازپرداخت مالیات پرداختی بر روی مواد اولیه و خدمات خود نبوده و با افزایش قیمت آنها را به مصرف کنندگان نهایی منتقل می کردند.@ سال ها PIB_India PIBKolkata

– Nirmala Sitharaman (nsitharaman) 9 مه 2021

وی همچنین گفت که اگر 100 GS یکپارچه (IGST) Rs در موردی جمع شود ، 50 Rs به ترتیب از مرکز و از کشورهایی مانند GST مرکزی و GST ایالت دریافت می شود.  41٪ دیگر از درآمد CGST به کشورها منتقل می شود.  بنابراین ، از مجموعه 100 روپیه ، 70.50 روپیه سهم ایالات است.

از GST جمع آوری شده برای واکسن ، نیمی از آن را مرکز و نیمی دیگر را ایالت ها کسب می کنند.  علاوه بر این ، 41 درصد از مجموعه های مرکز نیز به ایالات متحده اهدا می شود.  بنابراین ، کشورها در نهایت تقریباً 70 درصد از کل درآمد جمع آوری شده از واکسن ها را دریافت می کنند.

سیتارامان گفت: “در واقع ، 5٪ مالیات بر ارزش افزوده اسمی به نفع تولید کننده واکسن محلی و به نفع شهروندان است.”

نخست وزیر بنگال غربی در نامه ای به نخست وزیر نارندرا مودی ، ماما بانرجی نخست وزیر بنگال غربی از او خواست که همه نوع مالیات و عوارض تجهیزات و داروهایی را که برای مبارزه با بیماری همه گیر Covid-19 استفاده می شود ، کنار بگذارد.

وزیر دارایی در توئیتی در پاسخ به نامه رئیس وزیر ارشد گفت که این موارد قبلاً از حقوق گمرکی و مراقبت های بهداشتی معاف شده اند.  علاوه بر این ، GST یکپارچه (IGST) همچنین از کلیه مواد برجسته COVID که توسط صلیب سرخ هند برای توزیع رایگان در کشور وارد می شود ، مستثنی است.

معافیت از IGST در مورد کالاهایی که برای توزیع رایگان در کشور توسط هر نهاد ، دولت ، آژانس پشتیبانی یا مرجع خودمختار و براساس گواهی صادر شده توسط دولت به صورت رایگان وارد می شود نیز صادر می شود.

سیتارامان گفت: “برای افزایش در دسترس بودن این اقلام ، دولت همچنین برای واردات تجاری آنها معافیت کامل از حقوق اساسی و واردات بهداشتی را صادر کرده است.”

دولت در حال حاضر تعدادی از مواد تسکین دهنده مربوط به COVID از جمله تزریق Remdesivir و API های آن ، کیت های تشخیصی التهابی (نشانگرها) ، اکسیژن درجه پزشکی ، تجهیزات اکسیژن درمانی مانند متمرکز کننده های اکسیژن ، مخازن حمل و نقل برودتی و غیره را از پرداخت واردات معاف کرده است. ، و واکسن Covid.

علاوه بر این ، در تاریخ 3 مه ، دولت IGST را از واردات مواد کمکی COVID که به عنوان کمک مالی برای توزیع رایگان در کشور دریافت شده بود ، آزاد کرد ، اقدامی که به تسریع ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک کمک کرد.  این معافیت منوط به اختیارات گره ای منصوب شده توسط دولت های ایالتی است که به هر نهاد ، آژانس امدادی یا مقام اجباری اجازه توزیع رایگان این مواد کمک را می دهند.

این کالاها ممکن است توسط دولت یا توسط هر نهاد / آژانس امدادی / ارگان دولتی مجاز در این زمینه برای توزیع رایگان در سراسر هند به صورت رایگان وارد شوند.

(با ورودی های PTI.)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی