اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

  حل مشکلات مناطق عشایری استان اردبیل در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دارد  

فرزاد قلندری معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در ادامه با اشاره به افتتاح مجتمع آبرسانی احمدلو و 9 قشلاق همجوار گفت: خدماتی که به عشایر مغان در حوزه عمران و آبادانی ارائه می‌شود باید روز به روز افزایش یابد و در این راستا مشکلات عشایر منطقه را در آینده نزدیک در نشستی با حضور فرمانداران مغان پیگیری خواهیم کرد.

 

قلندری با تأکید بر توجه جدی سازمان امور عشایری ایران به استان اردبیل اظهار کرد: امور عشایری تاکنون 50 میلیارد تومان اعتبار به آبرسانی عشایر اختصاص یافته که باید به این امر توجه جدی شود و از طریق استانداری و امور عشایری استان موضوع مربوطه پیگیری می‌شود که با اهتمام جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان امیدواریم هرچه زودتر شاهد رفع تمامی مشکلات عشایر استان اردبیل و به ویژه شمال استان باشیم.

 

  عشایر فعالان جبهه تولید و اقتصاد مقاومتی هستند  

حجت الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز نیز در این نشست بیان کرد: تاریخ عشایر پر از افتخارات درخشان است و عشایر مغان و به ویژه اصلاندوز در طول تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف ازجمله در گذشته دفاع مقدس و در حال حاضر در جبهه تولید خوش درخشیده است.

 

وی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی دستگاه‌های اجرایی و دولت در کنار عشایر بوده‌اند و برای مردم این مناطق خدمات بسیاری انجام داده‌اند اما در شان مردم تلاشگر این منطقه نیست و در این راستا باید همچنان تلاش جدی انجام شود.

 

امام جمعه شهرستان اصلاندوز افزود: راه مغان زیبنده مردم عشایر این منطقه نیست و هر روز تصادف و سوانح رانندگی داریم و باید مورد رسیدگی قرار گیرد و عشایر از مشکلات ناشی از فاقد آب شرب بودن قشلاقات گله مند و ناراضی هستند که باید به مشکل آب شرب عشایر رسیدگی شود.

 

  اداره امور عشایری برای خدمت به عشایر باید در شهرستان اصلاندوز ایجاد شود  

سید عباس مینایی فرماندار شهرستان اصلاندوز نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت عشایر منطقه گفت: ششهرستان اصلاندوز کانون عشایر استان اردبیل است و میزان تولید محصولات لبنیاتی اصلاندوز بسیار بالا است به طوری که 80 درصد نوع فعالیت جمعیت مردم اصلاندوز عشایری هستند و این آمار همواره رو به افزایش است.

 

 وی تصریح کرد: باید به توریسم و گردشگری عشایری توجه شود و همچنین در راستای توجه به توسعه مناطق عشایری آبرسانی در قشلاقات مختلف با تمام توان و تلاش انجام می‌شود و با توجه به اینکه با بهره برداری از تمام این پروژه‌ها در اختصاص و برداشت آب مشکل وجود خواهد داشت باید این مشکل مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

 

مینایی با بیان اینکه اداره امور عشایری در اصلاندوز وجود ندارد و ّهرچه زود تر باید استقرار یابد افزود: با اختصاص زمین‌های کشاورزی از محل مراتع کشاورزی شهرستان به عشایر نه تنها موجب کاهش دامپروری نخواهیم بود بلکه با توجه به اینکه تجربه و شواهد نشان داده با افزایش روز افزون میزان دام نیز مواجه خواهیم شد.

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی