اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

عملاً با Starlink از SpaceX ، یک رقیب واقعی برای NBN

 

وقتی ایلان ماسک اعلام کرد که هزاران ماهواره را در آسمان قرار داده و اینترنت را به دنیا تحویل داده است ، به نظر می رسید یک رویای لوله ای متورم است که هرگز تحقق نخواهد یافت.  در اینجا ما در سال 2021 هستیم و Starlink در بسیاری از نقاط جهان (ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، از جمله استرالیا) در دسترس است.

با توجه به جغرافیای چالش برانگیز استرالیا برای جمعیتی بسیار توزیع شده در یک منطقه جغرافیایی گسترده ، Starlink توانایی ارائه اینترنت پرسرعت به مردم مناطق و مناطق روستایی را دارد که NBN به سادگی نمی تواند.

Starlink بسیار متفاوت از اینترنت ماهواره ای سنتی مانند SkyMuster عمل می کند ، زیرا در مدار کم زمین کار می کند.  این مزایای زیادی دارد اما معایبی نیز دارد.  در زمان نگارش این مقاله ، 1،553 ماهواره Starlink در مدار قرار داشتند و هر هفته تعداد 60 نفر در حال صعود بودند.  نزدیکتر به زمین ، Starlink می تواند سرعت بیشتر و تأخیر کمتری نسبت به سایر گزینه های ماهواره ارائه دهد.

عیب ماهواره های نزدیک کار این است که بیشتر در معرض زباله های فضایی هستند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

این هفته فرصت یافتم تا با Starlink ملاقات کنم و ببینم در ویکتوریای منطقه چیست.

دارم تنظیم می کنم

هر کیت Starlink شامل همه مواردی است که شما برای اتصال آنلاین نیاز دارید ، از جمله Starlink (دیش) ، روتر Wi-Fi ، منبع تغذیه ، کابل ها و پایه سه پایه.

از همان لحظه ای که جعبه Starlink را برای اولین بار مشاهده می کنید ، به این محصول دست می یابید که یک محصول عالی است.  وقتی جعبه را باز می کنید متوجه می شوید که ظرف ماهواره حجم عمده ای را تشکیل می دهد ، اما بخش قابل توجهی از جعبه برای کابل شبکه بسیار سخاوتمندانه نیز اختصاص یافته است.  بعد از پاک کردن بسته بندی پلاستیکی سخت ، اجزای باقی مانده را نشان می دهد و به شما امکان می دهد ظرف را به طور دائمی بردارید.

این تنظیمات نسیم است ، فقط روی سه پایه بنشینید و کاسه را در بالا قرار دهید تا زمانی که صدای کلیک را بشنوید که به شما ایمن باشد.  سایر گزینه های نصب نیز موجود است (مانند استند یا سقف با قیمت 60 دلار) اما تنها پایه سه پایه در آن موجود است.

ظرف برای اتصال به ماهواره ها باید در بیرون تنظیم شود ، بنابراین یافتن مکان مناسب می تواند دشوارترین کار شما باشد.  من از چمن عقب خود برای آزمایش استفاده کردم ، اما تنظیمات دائمی تر توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.  هنگام مرتب سازی مکان ، کابل اترنت را از کانتینر به منبع تغذیه و کابل شبکه را به روتر و همچنین منبع تغذیه را وصل کنید (ضلع های سفید و سیاه منبع تغذیه این امر را اثبات واضح و احمقانه می دانند). 

برای اتصال مرتب شده ، فقط سیم برق را وصل کنید و برنامه Starlink Mobile را برای Android یا iOS بارگیری کنید.  پس از نصب ، آن را راه اندازی کرده و برای شروع کار روی Setup ضربه بزنید.

برای راهنمایی در مراحل راه اندازی ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.  این نصب سریع و آسان است ، کافیست به hotspot ایجاد شده توسط Starlink متصل شوید ، نامی را برای شبکه WiFi تولیدی خود تعیین کنید و یک رمز عبور برای محافظت از شبکه تعیین کنید.  اگر از NBN یک شبکه WiFi موجود را جایگزین می کنید ، استفاده از همان نام شبکه (SSID) و گذرواژه هوشمند است ، که به شما امکان می دهد بدون تنظیم مجدد تنظیمات Starlink به Starlink بپیوندند.

وقتی تنظیم کامل شد ، ظرف به طور خودکار در زاویه مورد نظر جهت می شود تا برای مکان شما به ماهواره های Starlink متصل شود.  این هوشمندی ها است که Starlink را بسیار آسان تر می کند و می تواند توسط مصرف کنندگان ساخته شود ، در مقایسه با یک تکنسین ماهر ، مانند مورد نصب صفحه Foxtel ، که باید چیدمان ظرف را به صورت دستی انجام دهد.

بهره وری

اولین تست واقعی Starlink تست سرعت خواهد بود و در برنامه تلفن همراه Starlink ، آنها با ارائه یک دکمه تست سرعت که شما را به Fast.com می رساند ، این موضوع را درک می کنند.  من شخصاً SpeedTest.net را دوست دارم زیرا کسانی که حساب دارند می توانند سابقه تست سرعت خود را برای مقایسه عملکرد بین شبکه ها و در زمان های مختلف هفته ذخیره کنند.

تست سریع 1

اولین تست سرعت من در تاریخ 12 مه در ساعت 2:50 بعد از ظهر به معیارهای عملکرد زیر منجر شد:

بارگیری – 284 مگابیت در ثانیه

بارگذاری – 23.6 مگابیت در ثانیه

پینگ – 52 میلی ثانیه

Speedtest 2

دومین تست سرعت من در 15 مه در ساعت 10:00 صبح به معیارهای عملکرد زیر منجر شد:

بارگیری – 255 مگابیت در ثانیه

بارگذاری – 40.7 مگابیت در ثانیه

پینگ – 39 میلی ثانیه

از این چند مثال می توان فهمید که سرعت کمی زیاد است ، اما به خصوص برای بارگیری ، بسیار عالی است.  زمان پینگ یکی از بزرگترین مناطق مورد علاقه من است ، زیرا موقعیت ها در مدار پایین ماهواره های Starlink به طور خاص برای تأخیر کم طراحی شده اند.  با 39-52 میلی ثانیه ، معمولاً برای وبگردی ، ایمیل ، تماشای فیلم و حتی ارتباطات در زمان واقعی مانند کنفرانس ویدیویی مناسب است.

اگر شما یک گیمر حرفه ای باشید ، هنوز هم زمان پینگ کمتری را دنبال خواهید کرد و اگر به آن دسترسی داشته باشید ، FTTP همیشه کمترین زمان پینگ را ارائه می دهد ، اما برای کسانی که نمی توانند ، خبرهای خوبی در راه است.

عملکرد Starlink امروز پایان ماجرا نیست ، به طوری که الون ماسک در ماه فوریه اعلام کرد که “سرعت دو برابر خواهد شد و به 300 مگابایت در ثانیه و تأخیر در سال جاری به 20 مگابایت خواهد رسید.”

قیمت

اگر در استرالیا منطقه ای یا روستایی زندگی می کنید و از سرعت های ارائه شده توسط NBN ناامید شده اید ، Starlink یک گزینه کاملاً مناسب برای شماست و با وجود این که ممکن است در منطقه ای زندگی کنید ، یک پیشرفت چشمگیر در سرعت اینترنت شما ایجاد می کند. پرجمعیت نیست

هر کس در مورد دسترسی Starlink دیدگاه متفاوتی خواهد داشت.  شکی نیست که راه حل های NBN ارزان تر هستند ، بنابراین اگر از نظر بودجه محدود هستید ، این بهترین گزینه است ، اما اگر می توانید اینترنت را با بودجه اولویت بندی کنید ، در اینجا هزینه های زیر است:

سخت افزار 709.00 دلار + 100 دلار تحویل و پردازش در مجموع 809.00 دلار.  هزینه خدمات Starlink ماهانه 139.00 دلار است و با این قیمت در حال حاضر داده نامحدود دریافت می کنید.  این ممکن است در آینده تغییر کند وقتی Starlink از نسخه بتا خارج شود ، اما در حال حاضر این یک معامله مناسب است.

اگر ما فقط هزینه های اجرای ماهانه را تحلیل کنیم ، شما یک پیشنهاد قانع کننده دریافت می کنید.  طبق برنامه FTTP NBN ، من شخصاً 99 دلار در شب با پهنای باند Aussie برای 100Mbps / 20Mbps و داده های نامحدود پرداخت می کنم.  هزینه Starlink ماهیانه 30 دلار بیشتر است ، اما من می توانم سرعت بارگیری خود را تقریباً 3 برابر کرده و برخی از پیشرفت های بارگذاری را انجام دهم.

به شخصه ، من هرگز زمان پینگ بسیار پایین در خانه خود ندیده ام که به طور منظم بین 10-20 میلی ثانیه باشد ، بنابراین در کوتاه مدت ضربه هایی به آنها وارد می شود ، اما اگر ماسک بتواند به کاهش های وعده داده شده دست یابد ، در مورد وضعیت کاملاً مشابهی وجود دارد.

به طور کلی با هزینه کم اضافی ، Starlink می تواند اینترنت بسیار سریع تری را فراهم کند.  گزینه بعدی ارتقا plan طرح من در Aussie Broadband 250 / 25Mbps با قیمت 129 دلار است ، فقط 10 خجالتی از Starlink.  هزینه صعود به بالا با سرعت 1Gbps / 50Mbps 149.00 دلار یا 22 دلار بیشتر از Starlink با 3 تا 4 برابر سرعت است.  از این طریق می بینید که این یک پرونده تجاری چالش برانگیز برای هر کسی است که برای ایجاد تغییر از FTTP استفاده می کند.

برای کسانی که ناامید شده اند که NBN سرعت مطلوبی را کسب نکرده است (بسیاری هنوز هم کمتر از 50 مگابیت بر ثانیه هستند ، بنابراین کمتر از 20 مگابیت بر ثانیه است) ، Starlink گزینه بسیار خوبی خواهد بود و NBN را با ضربان قلب ترک می کند ، از نظر فنی دیگر محدود نیست ، فقط بیشتر بپردازید تا بیشتر بگیرید.

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی