اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

اخباری قدرت گرفته از تکنولوژی

بررسی اخبار از دید تکنولوژی

مسئولان سازمان امور عشایری کشور امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت معیشت عشایر مغان به ویژه در شهرستان اصلاندوز به این مناطق سفر کردند و در ادامه از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بازدید کرده و طرح آبرسانی احمدلو را افتتاح کردند.

 

در جریان این سفر شاهپور علایی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران و مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور عشایری کشور با همراهی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، فرماندار، امام جمعه و رؤسای ادارات شهرستان اصلاندوز، فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان و بخشداران بران و مرکزی اصلاندوز با جمعی از ریش سفیدان قشلاقات عشایر دیدار کردند.

 

در این نشست که با حضور جمعی از اهالی قشلاقات عشایری شهرستان اصلاندوز مغان برگزار شد مسئولان سازمان امور عشایری ایران و مسئولان استانی و شهرستانی پاسخگوی مشکلات و مسائل عشایر شدند.

 

     امسال 615 پروژه عمرانی در مناطق عشایری کشور به بهره‌برداری رسید     

شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران با تأکید بر تلاش جهادی برای رفع مشکلات مناطق عشایری اظهار داشت: ماده 27 قانون برنامه توسعه ششم ارتقا شاخص‌های خدمات عشایر است باید در حوزه مدارس، مساجد، آب، گاز، برق و زیرساخت‌های راه‌های مواصلاتی است که در سال های اخیر توجه به این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

 

وی عشایر را نماد تلاش برای تحقق شعار جهش تولید عنوان کرد و افزود: استان اردبیل مقام اول اجرا و بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی کشور را در حوزه عشایر به خود اختصاص داده است که بیشتر این پروژه‌ها در حوزه زیرساخت‌های آبرسانی، گازرسانی و برق رسانی قرار دارد.

 

علایی مقدم با بیان اینکه 40 درصد تولیدات فرش متعلق به جامعه عشایری است تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از تولیدات فرش کشور متعلق به جامعه عشایری است که با توجه به این‌که در حوزه صنایع دستی عشایری زنان در خط مقدم فعالیت‌ها قرار دارند باید به اشتغال زنان عشایری توجه جدی شود و در این راستا به منطقه مغان باید از محل اعتبارات امور عشایری به هر میزان توانستیم تسهیلات بانکی اعطا کنیم.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران از افتتاح بسیاری از پروژه‌های عمرانی عشایر در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: باید در بحث ارتقا معیشت و رفاه اقشار عشایری سطح کشور گام جدی برداشته شود و امسال برای اولین بار در کشور با حضور ریاست جمهور در ماه های گذشته 615 پروژه عمرانی کشور مورد افتتاح قرار گرفت.

  • عرفان عاطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی